Profil Sekolah

Alamat: SMK Sentul Utama, Batu 2 1/2, Jalan Ipoh, 51200 Kuala Lumpur
Status: Sekolah Harian Biasa
Kod Sekolah: WEA 0253
No. telefon: 03-40430214
Faks: 03-40430212
Emel: smksu_0253@yahoo.com
Gred Sekolah: B
Pengetua:Puan Hajah Maznah Binti Haji Mazlan
Bilangan Staf Akademik: 51 orang
Bilangan Staf Bukan Akademik: 6 orang

Logo SMK Sentul Utama

Logo SMK Sentul Utama

Visi dan Misi SMK Sentul Utama

Visi
SMK Sentul Utama akan menjadi sekolah cemerlang dalam zon Sentul menjelang tahun 2015.

Misi
Untuk membangun dan mengembangkan potensi diri pelajar secara holistik sejajar dengan aspirasi negara maju berteraskan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

Pengetua SMK Sentul Utama

Pengetua SMK Sentul Utama

Saturday, August 21, 2010

Berikan pendapat dan idea anda

Warga SMKSU sekalian, berikan komen dan idea anda ke arah penambahbaikkan blog ini.

13 comments:

  1. saya nak tanye tentang sekolah ini .,
    ibu dan ayah saya berbangsa indonesia bertaraf penduduk tetap . adakah saya boleh mendaftar atau memasuki sekolah ini ??

    ReplyDelete
  2. Prasana Arasu (2 ARIF 2011)->

    Berbangga menjadi warga SMK Sentul Utama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah kepada Pelajar Prasana Arasu kerana mempunyai perasaan bangga menjadi warga SMKSU; Sememangnya, Kita mesti mempunyai perasaan sedemikian yang juga boleh Kita tafsirkan mempunyai " Semangat Kekitaan " ( Sense of Belonging )jika Kita ingin melihat Organisasi Kita maju dengan jayanya. Perasaan sebegini juga haruslah disemai dan diserapi kepada Pelajar-Pelajar yang lain agar membentuk satu komuniti yang mempunyai Minda Kelas Pertama sekaligus dapat membentuk akhlak yang Mulia.

      Delete
  3. Background buat lah gambar sekolah.

    ReplyDelete
  4. Saya nak tanya, apakah hari peperiksaan mula dan akhir pada bulan ini?

    ReplyDelete
  5. Lukman Mat Idris (5 Bestari) lepasan SPM 2011

    saya nak bagi tahu bahawa saya rindu akan sekolah ini..
    sangat berbangga menjadi bekas pelajar SMK Sentul Utama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2... hahaha dari Fadhil Aizat(5 Arif)

      Delete
    2. Jika Anda rindu akan SMKSU, bentuklah Persatuan Bekas Pelajar SMKSU, dengan harapan dapat menyumbang bakti kepada Sekolah.

      Delete
  6. Blog ini sungguh cantik!!
    Saya suka ....sekolah saya smksu dan berbangga sebagai pelajar smksu!!
    Mohana Ambigai

    ReplyDelete
  7. Peringatan kepada pentadbir...
    Jangan suka buka aib orang.Allah itu maha adil.hrni mungkin kau senang tengok aib orang dijaja oleh kau tp hr esok Allah akan balasnya jua..especially for pengetua

    ReplyDelete
  8. Mak aku cakap nape pentadbir ngan pengetua sek buruk perangai?..����

    ReplyDelete
  9. Wahai pelayar laman smk sentul utama...

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete